lørdag 13. juni 2009

Funderinger rundt et bad

I dag har jeg hatt en lite anfall av utmattelse!
Jeg tenkte først at det sikkert var fordi jeg har jobbet så mye i det siste,
men jeg tror jammen jeg er utmattet av å tenke jeg.
Vi har ikke hatt noe særlig tidspress på oss her i huset siden vi flyttet inn.
Alt har blitt gjort i vårt tempo, det aller meste har vi jo gjort selv,
og det i tillegg til jobb.
Når vi flyttet inn i september så jeg for meg
at stua skulle være klar til jul så vi kunne ha et lite jule-innvielses-selskap...
Den var ikke ferdig gett!
Så tenkte jeg at til sommeren kan jeg jo invitere
noen gode kollegaer på et lite hageparty..
Men vi har fortsatt ingen hagemøbler!
Hele tiden har planen vår vært å leie ut 2 etasje fra August..
Men er 2.etasje ferdig? Nei!!
Det er riktignok ikke så mye vi har igjen,
en trapp, to gulv, noen få vegger og et BAD (innendørs vel og merke)
Det er badet som gjør meg utmattet tror jeg.
For når det gjelder å pusse opp et bad så hjelper det så lite å mase på mannen i huset.
Han er hverken rørlegger eller elektriker eller flislegger...
Riktignok har han vist seg å være veldig mye mer handy enn jeg trodde.
Og mens jeg sitter her og blogger en lørdagskveld,
patruljerer han gatene og passer på at folk er snille mot hverandre
og overholder lov og orden, så jeg er veldig stolt av han for det :)
Men anfallet av utmattelse kom nok med tankene om å bli ferdig med dette badet.
Jeg aner ikke hvordan jeg vil at det skal se ut en gang..
Syns det er så greit med alt man kan male
for blir man ikke fornøyd kan man jo bare male igjen.
Men et bad derimot..
Kan jo ikke begynne å male svindyre fliser fordi det ikke ble helt som jeg ville.
Men heldigvis har vi fått lagt en slagplan i kveld.
Så det ser litt lysere ut,
og utmattelsen forsvant som dugg for solen idet jeg kom hjem fra jobb,
fikk sovet litt og deretter sørget for å gjøre det litt pent rundt oss.
Så rakk vi såvidt å spise litt før kjæresten min måtte dra på jobb.
Så slik har min lørdagskveld sett ut:



Nonstop, minivin, fjernkontroll, strikketøy og sofakrok :)
Egentlig slettes ikke så verst!!


Etter Oddvar-krakk-makeoveren har jeg lyst til å tapetsere flere møbler
for det var veldig gøy.
Funderer på om disse settebordene skal få et lekkert tapet til bordplate,
men er veldig usikker.



Nå gleder jeg meg til i morra for da skal jeg ut på tur i skogen sammen med
en nybaktmamma-venninne og hennes skjønne lille sønn.
Babysjuk som jeg er så regner jeg med at det blir en flott dag!!
GOD NATT!

4 kommentarer:

  1. Hei Anette
    Takk for koselig hilsen. Jeg har brukt både gavepapir og tapetprøver i tinghylla.
    Det isblå med grener er en tapetprøvebit. Vanligvis får man jo ikke det lengre, for alle tapeter er gjerne i tapetbøker.
    Ellers er det papir fra Ikea, Åhlens og butikken Pynt til bloggeren Tove i bloggen "Lykke og lykkeliten" som jeg har som link. Hun har også nettbutikk, og jeg tenker hun selger papir der også. Det er link til nettbutikken på bloggen hennes.
    Så godt dere har lagt en slagplan! Enig i at avgjørelsene man tar for bad har et lengre langtidsperspektiv over seg, så det blir mye mer skummelt.
    De settbordene du viser har jeg helt makne til. De er fra barndomshjemmet mitt, og jeg er veldig glad i disse. Er så greit å strø rundt noen settbord, når det er mange folk her hjemme.
    Jeg har beholdt de som de er, og kommer til å gjøre det, men det finnes jo mange muligheter.
    Ha en fin søndag!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Söta bord! Följde de med huset? Har insett att vårt hus är för litet för alla de ting jag har lust på.. Hehe.
    Ha en mysig söndag. Själva ska vi ut i båten till Ivars föräldrar, så det ska bli kul!

    SvarSlett
  3. Jeg forstår godt at du er glad for at sengehekleteppet ble ditt. Det var fantastisk - romantisk og klassisk. Det er veldig hyggelig med ting som har en historie med seg.

    SvarSlett
  4. Pust, pust, ta det helt med ro! Gjett om jeg kjenner meg igjen i tankeutmattelsen du beskriver - noen ganger hoper det seg litt opp. Men du har funnet den perfekte løsningen - vin, non stop og tv!:) Og bad og hus blir tidsnok ferdig.

    Nydelig blogg du har, her har jeg kost meg en stund nå. Tusen takk for gode ord inne hos meg:)

    Ha en avslappende og strålende dag!

    SvarSlett