onsdag 25. november 2009

Regn ute - kos inne



Her i Østfold regner og regner og atter regner det!!!
Gårdsdagen var heldigvis solrik, men ellers kjenner jeg at jeg begynner å lengte
etter snø istedet for alt dette regnet.
Men været er det jo som kjent ingenting man kan gjøre noe med
så da gjelder det å heller koooose seg inne.
Jeg klør litt i fingrene etter å julepynte, men synes fortsatt det er litt
tidlig. Til helgen derimot, da må jeg nok dykke ned i noen esker!
Men frem til det har stua fått en liten vinterforandring.
Puter, pledd og stearinlys i forskjellige lyseblå nyanser
har måttet vike for brune pledd, og et hint av grønt her og der.



Fugleburet fikk jeg i gave av svigerinnen min i sommer.
Da hadde jeg det stående ute med en eføy i.
Nå har det fått komme inn i varmen og gjør nytten som lyslykt
omkranset av mose.
Jeg synes det er nydelig :)



Til tross for at gradestokken nesten viser 10 + ute
er peisen flittig i bruk om dagen.
Sammen med klementiner, som lukter skikkelig jul synes jeg,
og restene av den første julebaksten skaper den
så deilig stemning i stua når regnet pisker mot rutene.



Også stolen, som jeg var usikker på om jeg ville beholde,
har fått skifte pledd og fell.
Nå sitter jeg ofte der og strikker små julegaver
og er veldig glad jeg ikke kvittet meg med den :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar