mandag 18. oktober 2010

Om ditt og datt

 Jeg har inntrykk av at det er mange som startet 
bloggingen mens de var hjemme i mammapermisjon.
Nå er jeg 4 måneder ut i permisjonen og jeg kan ikke si at 
jeg synes jeg har så mye tid til overs til blogging.
Den lille prinsen min er jo så skjønn at når han er våken vil jeg jo leke og kose 
og fryde meg over hvor fantastisk det er å følge med på utviklingen hans. 
Og når han sover må jeg gjøre unna saker og ting i huset jeg ikke får gjort når han er våken.
Så jeg lurer nå på hvor jeg skal ta tiden fra, eller kanskje heller hva jeg må nedprioritere.

Siden Johannes ble født har jeg ikke tatt i en malepensel og jeg kjenner at
jeg begynner å få litt oppussingsabstinenser rett og slett. 
Det er liksom ikke nok for meg lenger å 
bare flytte på dill og dall her og der for å få litt forandring.
Jeg vil MALE.
Jeg vil SY.
Og jeg vil shoppe nytt til interiøret :)

Vi har en stor vegg i stua som fortsatt står der hvit og ensom 
og som jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg skal gjøre med.
Tapet? Male? Eller bare dekorere med noe?
I morgen tror jeg at jeg må henge babyen på magen og dra ut på farge og tapetjakt :)



Bildene er fra Johannes dåp. 16 til bords. 
Sølvlysestaker med fløyelsbånd til pynt, mange små glassvaser med Lisanthus,
navnekort i lyseblå kartong med brun grov hyssing bundet rundt serviettene.
Synes det ble et koselig bord.

(Også må jeg flire litt for meg selv når jeg nå oppdager boksen med tannpirkere 
som min kjære har plassert midt på bordet.. den så ikke jeg :))





Anette

2 kommentarer:

  1. Så fint dåpsbord:)
    Skjønner godt at du heller har brukt tiden på å kose og dulle med den lille prinsen; bloggen går ingen vei, men det gjør tiden med den lille! Så nyyyt det!
    Lykke til på tapetjakt, jeg er på de samme jaktmarker selv! Tapet er vanskelig, det er jo et vell der ute! Jeg hadde funnet en jeg skulle ha, men den viste seg å nylig ha gått ut av produksjon:( Så da må jeg starte forfra igjen...sukk... Lykke til!

    Klem, Janne

    SvarSlett
  2. Hei igjen:)
    Jeg steker de i 45-50 minutter jeg, og de vi ikke spiser opp med en gang, de går i fryseren i porsjonspakker. Ny ladning må bakes til matpakkene i morgen;)
    Stoffremsene er til flere julestrømper ja...tihi... Går litt i rykk og napp med syingen, men er morsomt og enkelt!

    Klem

    SvarSlett