søndag 26. september 2010

Prikker og pastell på kjøkkenet





I sommer flyttet denne lille fuglen inn i vinduskarmen på kjøkkenet.
Har sett en lignende hos en annen blogger tidligere, men ikke funnet maken i noen butikk. 
Derfor ble jeg så glad da den stod og kvitret til meg på en loppis i sverige i sommer :)
Pipen passer også så fint i fargen til de små loppevasene mine!

Jeg har lenge vært på jakt etter nye glass til kjøkkenet.
Ønsket meg noen som var litt morsomme og søte og hadde klare formeninger
om hvilken størrelse og form de skulle ha.
På Åhlens i Gøteborg fant jeg de endelig.
Jeg er svak for prikker og pasteller
så disse med blå prikker var akkurat i min smak.
På loppisen i Sverige fant jeg også 5 stk av de lyseblå krusene :)




Har også hengt opp ei ny kappe i kjøkkenvinduet.
Den også i lysegrønn pastell med prikker.
Så om det er grått og trist ute er det i alle fall farger til å
bli glad av på kjøkkenet hos oss :)




Ønsker deg en god søndag! 

7 kommentarer:

  1. Der var du jo tilbake. Så hyggelig å snuble inn til deg igjen. Har lest septemberinnleggene dine nå. Jeg er litt sånn off-blogging for tiden jeg også. Jeg henger med med et innlegg i ny og ne, men har liksom ikke helt driven. Det er jo et koselig samfunn å være medlem av, så hver gang jeg tenker skal - skal ikke blogge - ender det med at jeg fortsetter.

    Kos deg videre i mammapermisjonen din med søte Johannes. Jeg vet erfaringsmessig at det ikke akkurat er noen ligge-på-latsiden-periode. Min eldste Vilde hadde lakenskrekk/vognskrekk ;). Skikkelig våken og nysgjerrig. Og så kom Tobias da Vilde var 16 mnd - så her var det tut og kjør skal jeg love. Vi ses rundt et hjørne vel ;).

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jeg datt innom her via en annen blogg, og her har jeg virkelig kost meg. Har allerede lagt deg til på blogglisten min, for her kommer jeg mer enn gjerne igjen.

    Så koselige og fine loppisfunn du har gjort :-) Jeg var selv på loppis i dag og jeg synes loppemarkeder er undervurdert, for her kan man finne skatter.

    Glassene fra Åhlens var jo bare herlige :-)
    Maia

    SvarSlett
  3. Er faktisk i bedre form enn på leeeenge - men sover grisemye fordi jeg nok også sikkert bruker litt mer krefter. Det gjelder bare å porsjonere ut kreftene slik passe - og det får man jo litt erfaring med etter å ha gått på noen smeller. Skal til og med begynne å jobbe litt igjen nå - men skifter litt kurs - til voksenopplæring. Har hatt malestue i sikkert 5 uker nå og må ha det i sikkert 3 - 4 til - men det går. Det snegler seg framover ;).

    SvarSlett
  4. Her var det jo litt sommer ennå her, så deilig ;) søt fugl, koselig med fuglepynt ;)

    Tusen takk fo kjempekoselig kommentar inne hos meg! Blir glad for omtanken!

    SvarSlett
  5. Hei igjen:)
    Så søt den fuglen var!!! Og matchet jo kjøkkenet forøvrig;)
    Jeg har sydd litt i det siste ja, formen har heldigvis tatt seg litt opp. Går sakte, men sikkert litt framover... Tror faktisk jeg skal prøve meg på jobb igjen på fredag, om enn bare i 40% til å begynne med. Så da blir det kanskje litt mindre tid til syprosjekter;)
    Kos deg med lillegutten din du, du får alltids tid til prosjekter senere! Gleder meg jeg også til lillemann kommer ut...håper bare alt går bra:)
    Ha en fin høstdag!

    Klem, Janne

    SvarSlett
  6. O herlige kjøkken! Deilige rolige farger, og utsikt til epletreet! Liker!

    SvarSlett
  7. sååå søt en pip-pip da!! :)
    takker for innspill på Ektorpen! Det blir nok den vanlige ja ;) nå må vi bare finne noen som skal på Ikea, eller finne en helg vi kommer oss avgårde selv ;)

    god helg til deg og dine!! :)

    SvarSlett