fredag 17. september 2010

Bryllup i Gamle Dager




4 Juni 1955 giftet min farmor og farfar seg.
Den unge bruden var bare 19 og gjemte en liten hemmelighet under kjolen.
Tante dukket opp 6 måneder senere :)
Det la derimot ingen demper på festen som foregikk hjemme hos brudens foreldre.
I mine oldeforeldres 50 kvadratmeter store leilighet forentes bondefamilien 
fra Tangen på Hedmarken med arbeiderfamilien i Fredrikstad.
Langbordet gikk gjennom hele stua og videre i vinkel inn på soverommet.
Og dansen, den foregikk ute i hagen, akkompagnert av bondekjerringas gitarspill.
Jeg er den heldige eier av en serie bittesmå bilder fra denne dagen.
Nå skal de få komme i ramme og få en fin plass på veggen min!
Farfar har jeg dessverre ikke hos meg lenger, men farmor ser jeg hver uke og hun er den
beste oldemor for min lilleprins.


1 kommentar:

  1. Så herlige bilder!! Kan ikke annet enn å smile. Kos at du får de skjønne bildene opp på veggen ;-)

    Har aldri vært innom deg før, men likte meg godt her inne på bloggen din, så hit kommer jeg igjen :-)

    Herlige bilder du viser!

    Ønsker deg en god natt og flott helg!

    Klem, Trine

    SvarSlett