lørdag 18. desember 2010

Strikketips



Tusen takk for så koselige tilbakemeldinger på strikkeinnleggene mine :)

Noen har spurt etter oppskrifter så jeg tenkte jeg skulle dele dem her:
Tøflene er strikket etter denne oppskriften fra Drops. 
Det skal egentlig brukes dobbel tråd Alpaca, 
men jeg hadde dette rosa Østlandsgarnet liggende og det gikk like fint. 
Med enkel tråd vel og merke :)

Pannebåndet fant jeg oppskrift på ved å søke på "prinsessepannebånd" i google.
Jeg husker ikke nå hvor jeg endte opp hen, men husker hvordan jeg gjorde det.
La opp 17 masker og økte en maske i den ene siden til jeg hadde 26 masker. 
Deretter felte jeg til jeg hadde 17 igjen, og slik dannes spissene.
Jeg valgte å gi meg på 5 spisser og etter toving har pannebåndet nå en omkrets på ca 50cm.
Men det er jo nokså tøyelig så jeg håper det vil passe til en 4- åring.
Jeg har brukt Østlandsgarn her også.


I fjor strikket jeg mange slike par med tøfler.
De er varme og gode og ble veldig godt mottatt.
De strikkes på samme måte og det går virkelig unna. 
Så dette er et gavetips du fortsatt kan rekke å få gjort unna før jul :)
Oppskriftene finner du her:



Vi har kost oss på kakebakingsjuleverksted hos min bestevenninne i dag.
Mannen er nå på julebord så jeg skal krype under pleddet med strikketøy,
pepsimax og ostepop :)
(Jada, jeg skal vaske strikketøyet når det er ferdig ;) hihi)

Klem fra Anette

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar